Олімпіади, конкурси

Мої здобутки:
- Результати ЗНО 2017 рік: 
здавали 18 учнів, високий рівень - 3 учні, достатній рівень - 8 учнів, середній рівень - 7 учнів (Олександрівська ЗШ І-ІІІ ступенів№1).
- Олімпіада 2018 рік:
Паливода Анна - ІІ місце в районній олімпіаді з української мови та літератури (Красносілківська ЗШ І-ІІІ ступенів).



УЧНІВСЬКІ ОЛІМПІАДИ
Завдання ІІ етапу
Всеукраїнської олімпіади з української мови і літератури
2007-2008 н.р.
7 клас
Українська мова
І. Напишіть твір-роздум на тему «Рідна земля і в жмені мила» (Народна мудрість).                                                                                                                 

ІІ. Надпишіть над кожним словом частину мови, виконайте морфологічний розбір підкресленого слова.
            Микола вже був не молодий хлопець, а чоловік з довгими вусами, з міцним станом, широкими плечима (І. Нечуй-Левицький).                                           

ІІІ. Дайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.
1.            Напишіть правильно слова: бур…ян, без…язикі, тьм…яно, Солов…йов, харків…янин, різьб…яр, пів…яблука, дит…ясла.
2.            Вилучіть зайве слово. Поясніть чому.
Київ, хліборобство, клей, географія, Чернівці, волосся, малеча, гілля.
3.            Чи правильні конструкції: «три щасливих роки»,«чотири українських солдати». Відповідь арґументуйте.
4.            Укажіть, якого стану дієприкметники: працюючий, навислий, почорнілий, сформульований, початий, зростаючий, митий, скопійований.
5.            Утворіть дієприкметники від поданих дієслів: взути, жати, кинути, молоти, малювати, погасити, засúдіти, дарувати.

ІV. Складіть і запишіть діалог на тему «Як же я люблю історію!».

V. Подані фразеологізми погрупуйте за синонімічними рядами та запишіть. Визначте значення кожного ряду.
Зразок: Пройти крізь сито й решето; пройти вогонь і воду; собаку
 з’їсти – зазнати випробувань.
Будувати повітряні замки; байдики бити; правити теревені; лежати на боці; гнути всячину; жити в хмарах; розводити балачки; сидіти склавши руки; точити ляси; плескати язиком; ловити жар-птицю; плювати в стелю.
Українська література
І. Напишіть твір на одну з тем:
– «Заповіт» Т.Г. Шевченка на момент написання поезії – це міф чи реальність?
– Світ прекрасного в  природі.
– Уроки нашої історії (за повістю «Захар Беркут» І. Франка).
ІІ. Виконайте тестові завдання.
1. На основі сюжету народної балади написаний твір
А  М. Вороного «Євшан-зілля»
Б  Т. Шевченко «Тополя»
В  С. Руданського «Козак і король»
2. Прізвище дяка, у якого починав Тарас Григорович учитися малярству
А  Ширяєв
Б  Кошиця
В  Богорський
3. У пана П. Енгельгардта майбутній письменник був
А  слугою-козачком
Б  маляром
В  батраком-«погоничем»
4. Яку іноземну мову вивчав Тарас Григорович Шевченко в Академії мистецтв?
А  німецьку
Б  французьку
В  англійську
5. Стопа – це
А  співзвучне закінчення рядка у вірші
Б рівномірне повторення будь-яких рухів, звуків через певний відрізок часу
В  повторювана група складів у рядку, до якого входить один наголошений склад, один або два ненаголошені
6. Симфонічну поему «Заповіт» (за мотивами твору Т. Шевченка) написав
А  Б. Лятошинський
Б  Г. Глієр
В  К. Стеценко
7. Німецькою мовою «Заповіт» Т. Шевченка здійснив переклад  
А  П. Грабовський
Б  І. Франко
В  Леся Українка
ІІІ. Складіть кросворд на тему «Народна пісня».



8 клас
Українська мова
І. Напишіть пейзажний етюд на тему «Чарівний світ осені».

ІІ. Запишіть, розставляючи розділові знаки. Підкресліть члени речення. Визначте тип речення. Виділені слова випишіть і розберіть за будовою.
Тихий вітер дихаючи з-за Баєвої гори приносить свіжий запах трав скошених недавно  у нічну прохолоду.

ІІІ. У зв’язному тексті (5-6 речень) розкрийте значення фразеологізму хоч з лиця  воду  пий.

ІV. Запишіть п’ять народних прислів’їв і приказок, побудованих на антонімії. Поясніть яка роль у них антонімів?                                          

V.  Виконайте тестові завдання.
Завдання 1-8 мають по п’ять варіантів відповідей, із яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь, позначте  її.
1. Позначте рядок, у якому лексичне значення слова визначене неправильно
А  барвистий – забарвлений у різні кольори, різнокольоровий
Б  пишнобарвний – який вражає багатством барв, кольорів, відтінків
В  пістрявий – який привертає  увагу яскравістю барв, гарний
Г  картатий – із чотирикутними візерунками, малюнками
Д  живописний – який виразно, яскраво щось зображує, змальовує
2. Позначте рядок, у якому подано не антонімічну пару
А  важливий – дріб’язковий
Б  бадьорість – утома
В  істинно – помилково
Г  багатолюдність – самотність
Д  наступність – попередність
3. Позначте речення, у якому вжито фразеологізм, що походить із Біблії
А  Я живу і не боюся смерті, і мене на порошок не стерти (Д. Кремінь).
Б  Птах у небі, весняний вітерець навстріч, простір полів – оце суттєве, а решта все марнота марнот! (О. Гончар).
В Воскресла думка й встає над уламками, живою водою правди покроплена! (Л. Костенко)
Г  Дуже вже оті верховоди залили усім за шкуру сала (Панас Мирний).
Д  Забування вичищує авгієві стайні пам’яті (В. Гжегорчик).
4. Позначте рядок, у якому подані тільки синтаксичні словосполучення
А  нова книгарня; оповідання й повісті; зацікавити змістом
Б порадіти за товариша; товариська підтримка; познайомитися й заприятелювати
В  національний етикет; правила поведінки; відповідно до вимог
Г  вчасно відгукнутися;  узяти до душі;  щире співчуття
Д  цікаві завдання; боротися чесно; сподіватися на перемогу
5. Позначте речення з однорідними членами, поєднаними розділовими сполучниками (розділові знаки пропущено)
А  З вогнем і водою вітром дружба погана.
Б  Удома й у полі роботи завжди доволі.
В  Хвали день не вранці а ввечері.
Г  Лихий кухар або пересолить або недосолить.
Д  Вимети сміття зі своєї хати а потім заглядай у чужу.
6. Позначте рядок, у якому в усіх словах треба поставити апостроф
А  подвір..я, торф..яний, Лук..янченко
Б  з..їжджати, сер..йозний, черв..як
В  пів..ягоди, рутв..яний, бур..ян
Г  без..язикий, ін..єкція, поцв..яхований
Д  кав..ярня,  св..ященний, роз..ятрити
7. Позначте рядок, у якому всі слова пишуть із префіксом з-
А  (з,с)вірити,  (з,с)чепити,  (з,с)творити
Б  (з,с)жувати, (з,с)хибити,  (з,с)мити
В  (з,с)вітритися,  (з,с)сунути,  (з,с)киснути
Г  (з,с)воложити, (з,с)житися,  (з,с)лити
Д  (з,с)хвилювати,  (з,с)ломити,  (з,с)вужувати
8. Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова пишуть із  літерою И
А  с..рена, ем..грант, гор..зонт
Б  д..ригент, галюц..ноген,  конф..тюр
В  фест..валь, еп..грама, експер..мент
Г  ескадр..лья, опт..чний, концерт..но
Д  коп…райт, кред..тор, палант..н.
Українська література
І. Напишіть твір на одну з тем:
        Розмаїття українських пісень.
        Славетна героїня Маруся Богуславка (за народною думою «Маруся Богуславка»)
        «Слово о полку Ігоревім» – найвище досягнення красного письменства Київської Русі.                                                                            

        ІІ. Розкрийте питання.
Чому поняття «композиція» ширше за поняття «сюжет»? Обґрунтуйте на конкретному прикладі.

ІІІДайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.
1.      Назвіть основні засоби виразності.
2.     Виділіть подібне й відмінне в баладі та думі.
3.      Визначте народну символіку в баладі Т. Шевченка “Тополя”.
4.      Назвіть художні переклади, переспіви “Слова о полку Ігоревім”.
5.      Визначте віршовий розмір і художні засоби в наведеному уривку:
По діброві вітер виє,
Гуляє по полю,
Край дороги гне тополю
До самого долу.
Стан високий, лист широкий
Марне зеленіє.
Кругом поле, як те море
Широке, синіє  (Т. Шевченко).

ІV. Виконайте тестові завдання.
Завдання 1-8 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь, позначте  її.
1. Дотримання законів християнської моралі – провідний мотив народної
А  пісні «Зажурилась Україна»
Б  пісні «Ой не ходи, Грицю»
В  думи «Маруся Богуславка»
Г  думи «Буря на Чорному морі»
2. Відсутність поділу на строфи характерна для
А  історичної пісні
Б  козацької пісні
В  народної балади
Г  народної думи
3. Журба й смуток жінок за загиблими чоловіками – провідний мотив вірша
А  «Ой три шляхи широкії…»
Б  «Минають дні, минають ночі…»
В  «Думи мої, думи мої…»
Г  «Мені однаково, чи буду…»
4. Прочитайте уривок із твору «Слово о полку Ігоревім»
Ярославна рано плаче у Путивлі на забралі, мовлячи:
«О вітре, вітрило!
Чому, господине, так сильно вієш ти?
Чому мечеш ти хановськії стрілки
на своїх легесеньких крильцях
на моєї лади воїв?..»
Ці слова є композиційною частиною поеми
А  першою
Б  другою
В  третьою
Г  четвертою

5. «Золоте слово, зі сльозами змішане» промовив
А  князь Ігор
Б  князь Всеволод
В  князь Святослав
Г  Боян
6Народнопоетична рослинна символіка – три ясени, тополя, три явори, червона калина – наявні у вірші Т. Шевченка
А  «Минають дні, минають ночі…»
Б  «Думи мої, думи мої…»
В  «Ой три шляхи широкії…»
Г  «Мені однаково, чи буду…»

9 клас
Українська мова
І. Напишіть твір-мініатюру на тему «Преславне українське слово звучить у серці у моїм, бо мова – хліб, а не полова: я чув її із уст батьків»
(Г. Позняк). 
У тексті твору використайте складносурядні йскладнопідрядні речення, вставні слова, прикладки, пряму мову, звертання.                            

ІІ. Запишіть речення, розставте пропущені розділові знаки, надпишіть над кожним словом частину мови, побудуйте його структурну схему, зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, дайте загальну характеристику всій конструкції й компонентам як простим реченням).
            Моя осіння туга лагідна і ніжна крізь срібло згаслих вечорів пливе як лебідь білосніжний у смутку тихому покинутих ставів (Ю.Клен).

ІІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.
1. Про який вид словників іде мова? Ці словники подають нормативне (загальноприйняте) написання слів. Слова в них розміщуються за алфавітом і з позначенням наголосів.
2. До поданих фразеологізмів доберіть синонімічні слова чи словосполучення
хоч греблю гати                                                 ні світ ні зоря
замилювати очі                                                  повісити носа
займатися бірюльками                                      кілком впоперек горла
ні кола ні двора                                                                        покласти зуби на   полицю.
3. Провідміняйте кількісний числівник 6987.
4. Відредагуйте речення.
Батько сьогодні облисив Петрика.
Я хотів би навчитися гітарити.
Вибачте, що я написав не дуже дбало.
 А як приємно всякій жінці в свято восьме березня отримати в подарунок букет із усяких квіток.
5. Спишіть речення, ставлячи, де потрібно, пропущені букви й розділові знаки. Зробіть фонетичний розбір виділеного слова.
Ні. Я не пр..верж..нець ні старого с..ла ні старих людей ні старов..ни в цілому. Коли ж об..ртаюс.. я часом до кр..ниці з якої пив колис.. воду і до моєї білої пр..вітної хатини і пос..лаю їм у далеке м..нуле благословен..я я роблю ту лише помилку яку роблять.. і робит..мут.. скіл..ки й світ стоят..ме душі народні в..сіх епох і народів згадуючи про н..забут..ні чари д..тинс..ва 
(За О. Довженком).

ІV. Виконайте тестові завдання.
Завдання 1-10 мають по п’ять варіантів відповідей, із яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь, позначте  її.
1. Позначте рядок слів, які не утворюють синонімічний ряд
А  відверто, неприховано, явно, виразно, наочно
Б  гострозорий, гостроокий, бистроокий, зіркий, окатий
В  всесвіт, космос, макрокосмос, довкілля, світобудова
Г  ласка, ніжність, пестощі, милування, голублення
Д  веселити, забавляти,  розважати, тішити, звеселяти
2. Позначте рядок, у якому значення  фразеологізму визначено неправильно
А  шукати себе – виявляти, визначати  власне покликання
Б  у Бога теля з’їсти – провинитися в чомусь
В  сунутися зі своїми козами на торг – виявляти небажану ініціативу
Г  шукати вчорашнього дня – марно сподіватися повернути щось
Д  Слати язик під ноги – бути занадто говірким
3. Позначте речення, у яких однорідні члени речення є підметами (розділові знаки пропущено)
А Давно вже наша пісня полонила і словом і мелодією світ 
(І. Редчиць).
Б  Хто не чував пісень по селах вечорами то жартівливих то сумних?
(М. Чернявський).
В  І славлять піснею життя птахи дерева люди (М. Луків).
Г Наш край багатий піснями легендами музикою танцями
(З підручника).
Д  Пісні злітають над Карпати в херсонських котяться степах
(М. Рильський).
4. Позначте речення, у якому між однорідними членами не потрібно ставити кому (розділові знаки пропущено)
А  Працею людина і сильна і красива.
Б  Людина славна не словами а ділами. 
В  Господарський хліб не білий але ситний.
Г  У будень чи в неділю лінивому безділля.
Д  На роботі умліває біля миски упріває.
5. Позначте речення, у  якому узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів речення (розділові знаки пропущено)
А Притлумлюй у собі найменші ознаки слабкої волі вередливість дратівливість сльозливість самолюбство (В. Сухомлинський).
Б  За війну страшніші деякі речі боягузтво зрадництво егоїзм 
(Е. Хемінгуей).
В  Жадібність нехтування власною гідністю розумова зашкарублість усе це призводить до вивищення матеріальних інтересів над духовними (Дмитро Лихачов).
Г  Найяскравішим виявом безсмертя народного духу є поєднання двох стихій сліз і сміху трагічного й комічного болю й надії
(П. Загребельний).
Д Усім відомі риси українського менталітету людяність співчутливість почуття справедливості товариськість і совість
(Л. Пастушенко).
6. Позначте складносурядне  речення, між частинами якого не потрібно ставити кому (розділові знаки пропущено)
А  Оце вже й цвіт осипавсь на калині і стали птаству гори затісні (Є. Титкайло).
Б  Шипшина вбралась у коралове намисто і літо бабине вплелось між намистин (Гуцало).
В  Внизу був луг і з нього вітер ніс  такі розкішні пахощі (І. Франко).
Г У мене одразу похололо всередині і нашорошилися вуха
(М. Стельмах).
Д  Ми на білий світ рвемося повсякдень і повсякчас і живе маленький Моцарт змалку в кожному із нас (В. Шукайло).
7. Укажіть, у якому з речень пропущено тире між підметом і присудком.
А  Я сирота з Вільшаної…(Т.Шевченко).
Б  Жити Вітчизні служити (Нар. тв.).
В  Хто по морю плавав, тому калюжа не страшна (Нар.тв.).
Г  Кров людська не водиця… (М.Стельмах).
Д  Місто наше невелике.
8. Позначте рядок, у якому всі слова пишуть із префіксомпри-
А  пр..будівок, пр..вабливий, пр..права, пр..солодити
Б  пр..вітність, пр..докучливий, пр..власнений, пр..чісувати
В  пр..вчитися, пр..співування, пр..старкуватий, пр..д’явник
Г  пр..ладдя,  пр..поважний, пр..темнений, пр..голубити
Д  пр..яр’я, пр..зупинений, пр..мудрість, пр..швартуватись.
9. Позначте рядок, у всіх словах якого явище спрощення позначається на письмі
А  протес..ний, пес..ливий, улес..ливий, мес..ник
Б  радіс..ний, щас..ливий, проїз..ний, перс..ні
В  сер..це, добровіс..ний, аген..ство, мас..ний
Г  президен..ський, навмис..не, ненавис..ний, тиж..невий
Д  швидкіс..ний, контрас..ний, облас..ний, хрус..нути
10. Позначте речення, у якому. Позначте речення, у якому виділене слово потрібно писати з великої літери.
А  Холоне в бокалі цикорій, (П, п)етрів  розквітає батіг (Д. Кремінь).
Б А все збувається, збувається, немов (Ш, ш)евченківзаповіт
(Д. Кремінь).
В  Мені хтось душу тихо взяв за плечі – заговорив (Ш, ш)опенівський ноктюрн (Л. Костенко).
Г Час – великий мастак розрубувати (Г, г)ордієві вузли людських стосунків (О. Писемський).
Д  Ось звіробій – (І, і)ванова крівця (Є. Гуцало).

V. Поясніть, чому українська мова є однією з наймелодійніших у світі. Наведіть приклади.

Комментариев нет:

Отправить комментарий