Мій досвід

Під час навчального процесу:

Використовую засоби навчання:
підручник,
слово вчителя,
Наочні засоби:
натуральні,
зображувальні,
знаково-символічні
Дотримуюсь принципів навчання:

наочності
посильності,
доступності навчання і врахування індивідуальних, особливостей,
міцності і грунтовності знань,
науковості,
активності і самостійності навчання,
систематичності і послідовності

Реалізовую методи навчання:
За джерелами:
словесні,
наочні,
практичні
По характеру діяльності:
пояснювально-ілюстраційні,
репродуктивні,
метод проблемного викладу,
частково-пошукові
Метод контролю:

усний,
письмовий,
комбінований,
тестова перевірка
Інтерактивний:
робота в парах,
робота в групах






Уроки мислення на природі
 (викристання творчої спадщини В.О.Сухомлинського)

УРОК МУЖНОСТІ "ГЕРОЇ СЕРЕД НАС. ГЕРОЇ НЕ ВМИРАЮТЬ!"


Круглий стіл "В ім'я загального добра"



Розвиток творчих здібностей учнів через використання інтерактивних методів

  Творчі люди рішучі, амбіційні, їхнє мислення виходить за межі звичного. Розвивати в дитини позитивну навчальну мотивацію, активізувати її інтелектуальну і вольову сфери дають змогу інноваційні технології.

  Основна мета інноваційного підходу в освітньому процесі – створити ситуацію успіху. І саме інтерактивні технології допомагають зробити урок цікавим,співпрацювати з учнем.

  Існує чимало прийомів інтерактивного навчання . Найпростіші й найпоширеніші –   «Робота в парах», «Ротаційні трійки», «Мікрофон», «Карусель». Дещо складніші – «Мозковий штурм», «Мозаїка», «Аналіз ситуацій». Цікавими для роботи в парі є прийоми «Взаємоінтерв’ю», «Ти мені – я тобі», «Взаємоперевірка». Також популярні імітаційні ігри, дискусії, дебати. Інтерактивні технології використовую, щоб:

-          створити в класі атмосферу доброзичливості й взаєморозуміння;

-          дати дитині відчуття безпеки;

-          налаштовувати дитину на успіх;

-          зробити дитину більш розкутою;

-          навіяти учням впевненість у своїх силах;

-          виявити індивідуальні творчі здібності.

  Необхідно влучно розпочати урок. Важливо приділити увагу організаційному етапу. Його мета - позитивно налаштувати учнів, створити комфортний психологічний настрій.

 Використовую розминки для підвищення мотивації. Мінітренінги, вправи «Психоформула», «Спіймай мій настрій», «Слухняний язик» - ось деякі з них.

 Часто учні розглядають знання, як щось непорушне. Вони не хочуть мислити критично, якщо вчитель не створив творчої атмосфери замученості.

 Використовую на уроці кросворди, ребуси, загадки, лінгвістичні ігри. Пропоную писати мініатюри, особливо твори – перевтілення – «Я – шкільна дошка», «Я – квітка у полі», «Я – промінчик сонця» тощо. На уроках застосовую інтерактивні технології, які стимулюють креатив учняфантазію, натхнення, ініціативу, нестандартний підхід, власну точку зору. Здатність осмислювати новий матеріал, виділяти основне сприяє тому, що учень буде свідомо застосовувати знання на практиці.

 Оптимальні технології: «Мікрофон», «Незакінчені речення», «Мозковий штурм», «Метод ПРЕС», «Мнемотур», «Дерево рішень» тощо.

 Критичне мислення завжди діалогічне, тобто передбачає дискусії. Влаштовую в колі обговорення, під час яких учні будуть висувати пропозиції, згадувати власні життєві контенти, оцінювати думки одне одного. Учні звикають до того, що не існує правильних або неправильних відповідей, є лише різні погляди на ситуацію.

 Щоб стимулювати навчальний інтерес, часто використовую метод проєктів. Він сприяє розвитку дитини. Основа проєкту – дослідження проблеми, що передбачає високій рівень творчої активності . Так вдається відійти від традиційного уроку. Діти оформляють результати роботи у вигляді доповідей, буклетів, мультимедійних презентацій, віршів, есе тощо. Цікавим є використання відеоуроків під час дистанційного навчання .

Отже, формувати творчу особистість учня можна за умови вдалої інтеграції сучасних педагогічних технологій – інтерактивного, особистістю орієнтовного та проєктного навчання.

                                          З  досвіду роботи

1 УРОК – МАНДРІВКА

ТЕМА: «Незмінювані іменники у світі казкових героїв та улюблених мультфільмів»

Принцеса Холлі, Дені, Барбі, Мері, Полі, кіт Бартубі, Рокі

Згадуємо фрагменти подій: де відбуваються і з ким:

1)      знайомство з какаду;

2)      смакують манго та ківі;

3)      сімейка вагончиків їде у депо;

4)      три коти і кішечка радо їдуть по шосе;

5)      разом рятують поні.

Усі знайдені незмінювані іменники вводимо в речення, визначаємо рід.

2. Круглий стіл «В ім’я загального добра”. Це урок – підготовка до написання есе.

3. Урок-суд за п’єсою І.Карпенка-Карого «Сто тисяч». Підготовка до написання письмової роботи на тему : «Чи є жадоба до збагачення причиною занепаду особистості».

4. Інтегрований урок з української мови та літератури у 6 класі. Урок мислення на природі, милування нею. Підготовка до написання есе «А вже осінь нас чарує красою…» та розгадування загадок, використання прислів’їв та приказок, усне малювання картин природи.

5. Створення родовідного дерева при вивченні теми: «Написання й відмінювання  чоловічих та жіночих прізвищ, імен по батькові (6 клас).

6. Урок-диспут по темі «Риторика». Тема: «Ораторами народжуються чи стають».

Творчі люди рішучі, амбіційні, їхнє мислення виходить за межі звичного. Розвивати в дитини позитивну навчальну мотивацію, активізувати її інтелектуальну і вольову сфери дають змогу інноваційні технології.

Основна мета інноваційного підходу в освітньому процесі – створити ситуацію успіху. І саме інтерактивні технології допомагають зробити урок цікавим,співпрацювати з учнем.

Існує чимало прийомів інтерактивного навчання . Найпростіші й найпоширеніші –   «Робота в парах», «Ротаційні трійки», «Мікрофон», «Карусель». Дещо складніші – «Мозковий штурм», «Мозаїка», «Аналіз ситуацій». Цікавими для роботи в парі є прийоми «Взаємоінтерв’ю», «Ти мені – я тобі», «Взаємоперевірка». Також популярні імітаційні ігри, дискусії, дебати. Інтерактивні технології використовую, щоб:

-               створити в класі атмосферу доброзичливості й взаєморозуміння;

-               дати дитині відчуття безпеки;

-             налаштовувати дитину на успіх;

-             зробити дитину більш розкутою;

-             навіяти учням впевненість у своїх силах;

-             виявити індивідуальні творчі здібності.

  Необхідно влучно розпочати урок. Важливо приділити увагу організаційному етапу. Його мета - позитивно налаштувати учнів, створити комфортний психологічний настрій.

  Використовую розминки для підвищення мотивації. Мінітренінги, вправи «Психоформула», «Спіймай мій настрій», «Слухняний язик» - ось деякі з них.

 Часто учні розглядають знання, як щось непорушне. Вони не хочуть мислити критично, якщо вчитель не створив творчої атмосфери замученості.

 Використовую на уроці кросворди, ребуси, загадки, лінгвістичні ігри. Пропоную писати мініатюри, особливо твори – перевтілення – «Я – шкільна дошка», «Я – квітка у полі», «Я – промінчик сонця» тощо. На уроках застосовую інтерактивні технології, які стимулюють креатив учняфантазію, натхнення, ініціативу, нестандартний підхід, власну точку зору. Здатність осмислювати новий матеріал, виділяти основне сприяє тому, що учень буде свідомо застосовувати знання на практиці.

  Оптимальні технології: «Мікрофон», «Незакінчені речення», «Мозковий штурм», «Метод ПРЕС», «Мнемотур», «Дерево рішень» тощо.

  Критичне мислення завжди діалогічне, тобто передбачає дискусії. Влаштовую в колі обговорення, під час яких учні будуть висувати пропозиції, згадувати власні життєві контенти, оцінювати думки одне одного. Учні звикають до того, що не існує правильних або неправильних відповідей, є лише різні погляди на ситуацію.

  Щоб стимулювати навчальний інтерес, часто використовую метод проєктів. Він сприяє розвитку дитини. Основа проєкту – дослідження проблеми, що передбачає високій рівень творчої активності . Так вдається відійти від традиційного уроку. Діти оформляють результати роботи у вигляді доповідей, буклетів, мультимедійних презентацій, віршів, есе тощо. Цікавим є використання відеоуроків під час дистанційного навчання .

 Отже, формувати творчу особистість учня можна за умови вдалої інтеграції сучасних педагогічних технологій – інтерактивного, особистістю орієнтовного та проєктного навчання.

                                          З  досвіду роботи

1 УРОК – МАНДРІВКА

ТЕМА: «Незмінювані іменники у світі казкових героїв та улюблених мультфільмів»

Принцеса Холлі, Дені, Барбі, Мері, Полі, кіт Бартубі, Рокі

 

 

  Згадуємо фрагменти подій: де відбуваються і з ким:

1)        знайомство з какаду;

2)         смакують манго та ківі;

3)         сімейка вагончиків їде у депо;

4)        три коти і кішечка радо їдуть по шосе;

5)         разом рятують поні.

Усі знайдені незмінювані іменники вводимо в речення, визначаємо рід.

2. Круглий стіл «В ім’я загального добра”. Це урок – підготовка до написання есе.

3. Урок-суд за п’єсою І.Карпенка-Карого «Сто тисяч». Підготовка до написання письмової роботи на тему : «Чи є жадоба до збагачення причиною занепаду особистості».

 

4. Інтегрований урок з української мови та літератури у 6 класі. Урок мислення на природі, милування нею. Підготовка до написання есе «А вже осінь нас чарує красою…» та розгадування загадок, використання прислів’їв та приказок, усне малювання картин природи.

5. Створення родовідного дерева при вивченні теми: «Написання й відмінювання  чоловічих та жіночих прізвищ, імен по батькові (6 клас).


6. Урок-диспут по темі «Риторика». Тема: «Ораторами народжуються чи стають».





Комментариев нет:

Отправить комментарий